Saturday, October 1, 2011

ජනපදයක් වැනසුවෙමි

පිටසක්වලයත් එක්ක දැන් සෑහෙන කාලෙක ඉඳන් අවුලක් තියෙන සත්තු ජාතියක් තමයි මීයෝ කියන්නෙ. පිටසක්වලයට අයත්ව තිබුණ නිෂ්චල සහ චංචල දේපල ගොඩක්ම මීයන්ගේ කුරිරු දත් පාරවල් වලට අහුවෙලා ක්‍රියාකාරීත්වයෙන් විශ්‍රාම අරන් තියෙනවා. විශේෂයෙන්ම පිටසක්වලයගේ කොම්පීතරය එක්ක මීයන්ට පුදුම අවුලක් තියෙන්නෙ. මුලින්ම දවසක් “අපි ඉන්න තැනට මොකටද ඉලෙක්ට්‍රොනික් මීයෝ“ කියන්ඩ වගේ පිටසක්වලයගේ කොම්පීතරේ මූසිකයගේ වයර් එකට කෙලලා ගිහින් තිබ්බා. ඊට පස්සෙ දවසක පිටසක්වලයගේ ප්‍රින්ටරේ ඇතුලේ අර මහත පටියක් වගේ තියෙන වයර් එක හොඳ ලස්සන රටාවකට කාලා දාලා තිබ්බා. 

ඉතින් ඔය වගේ අනේක විධ අතවර වලට ලක්වෙලා හිටපු පිටසක්වලයාට දැන් ටික දවසක ඉඳලා මේ ඒරියල් එකට අළුතෙන් බැහැපු මී ඩයල් එකක් පොඩි පොඩි සංඥා වගයක් දීලා ගිහින් තිබුනා. පිටසක්වලයා වැඩකරන මේසෙ උඩ තිබුන සමහර දේවල් හදිසියේ අස්ථානගත වීම් කිහිපයකුත් පසුගිය සමයේ වාර්තාවුනා. ඒත් බොහොම පිළිවෙලට බඩු අසුරා ඇති මගේ කාමරයේ එවැනි දෑ අස්ථානගත වීම බොහොම සුලභ දෙයක් නිසා මම වැඩිය ගනන් ගත්තේ නෑ. පසුව මේසෙ උඩ කුඩා කළු පැහැති සිලින්ඩරාකාර වස්තූන් කිහිපයක් කරලා ගිහින් මාව සටනකට පොළඹවා ගැනීමේ උත්සාහයන් කිහිපයකත් ඌ නිරත වෙලා හිටියා. හැබැයි ඉතින් සතියකට දින දෙකක් විතරක් ගෙදර ඉන්න පිටසක්වලයාට ඌට ප්‍රතිප්‍රහාර එල්ල කිරීමට වෙලාව හොයා ගැනීමේ ලොකු ප්‍රශ්ණයක් තිබුනා.

එලෙස කරබාගෙන සිටීම මගේ නිවටකමක් ලෙස වරදවා වටහාගත් මේ මී තෙම ඉන්පසු කොතරම් එඩිතර වූවාදැයි කියතහොත් කාමරේ බිත්තියෙ අයින දිගේ ඇදලා තියෙන ඇන්ටනා වයර් එක දිගේ මහත්වූ ආඩම්බරයෙන් මා ඉදිරි පිටම බැසයන්නට පටන් ගත්තා. තවදුරටත් බලා සිටියහොත් මූ ත්‍රස්තවාදී සංවිධානයක් හදාගෙන ඇවිත් මගේ කාමරේම අත්පත් කරගන්නා බව තේරුම්ගත් මම මේ සති අන්තය මීයා වැනසීම වෙනුවෙන් යොදවන්නට තීරණය කලා.

ත්‍රස්තවාදයට ත්‍රස්තවාදයෙන්ම පිළිතුරු ලබා දිය යුතුයයි පිටසක්වලයා කොහෙදිදෝ මන්දා කියවලා තිබ්බ නිසා සෙනසුරාදා උදෙන්ම මම දිගුදුර මෙහෙයුමක් ක්‍රියාත්මක කරමින් පෙර බුද්ධි අංශ තොරතුරු වලින් තහවුරු කරගෙන සිටි සතුරාගේ මූලස්ථානයට කෙලින්ම  පහර දුන්නා. (මූ සිය මූලස්ථානය කරගෙන හිටියෙ මා විසින් කලකට ඉහතදී මී ප්‍රහාරයකින් අනතුරුව අත්හැර දමන ලද අර පෙරකී ප්‍රින්ටරේ.. ඉන්ක්ජෙට් ප්‍රින්ටර්වල තින්තවල කාබන් සුවඳට මීයන් ආකර්ශනය වන බව කවුද එකෙක් මට කිව්වා.. ඇත්තද දන්නෑ..)
නමුත් මීයාගේ බුද්ධි ජාලය මට වඩා ප්‍රභල බව තහවුරු කරමින් ඒ අවස්ථාව වනවිට මීයා උපක්‍රමශීලීව සිය මූලස්ථානයෙන් පලාගොස් තිබුනා. භූමිය අත්පත් කරගැනීමෙන් පසු මට එම ස්ථානයේ සිදුකල කැනීම් වලදී කලකට ඉහතදී අස්ථානගතවූ (සමහර ඒවා අස්ථානගතවෙලා යැයි නොදැන සිටියෙමි) බොහෝ දේවල් සොයාගත හැකිවිය. තවදුරටත් කල විමර්ශන වලදී පැහැදිලි වූයේ මේ යකා මෙම ස්ථානයේ සිට සිය සාමාජිකයන් සංඛ්‍යාව වැඩි කිරීමද සිදුකොට ඇති බවයි. කෙසේ හෝ භුමිය තහවුරු කිරීමෙන් අනතුරුව ස්ථානය පිරිසිදු කර නැවතත් මීයාගෙන් සිදුවිය හැකි ප්‍රතිප්‍රහාරයක් බලාපොරොත්තුවෙන් අද රෑ සේනා සංවිධානය කරගෙන සිටින්නෙමි.


ප.ලි. : අනුන්ගේ කූඩු කැඩීම සම්බන්ධයෙන් පිටසක්වලයා වැඩි කැමැත්තක් නොදැක්වුනද මෙහිදී පිටසක්වලයාට අන් විකල්පයක් නොතිබුණ බව කියනු කැමැත්තෙමි. එමෙන්ම යුධ අපරාද සිදුවූ බවට චෝදනා නැඟීමට කිසිදු පුද්ගලයෙකුට මෙහිදී අයිතියක් නැතිබවද මෙහිදී මතක් කරනු කැමැත්තෙමි. මන්දයත් සටන් විරාමය මුලින්ම කඩකලේ මීයා බැවිනි...

No comments:

Post a Comment